Rok 2021 był kolejnym, w którym utrzymywany i doskonalony był Zintegrowany System Zarządzania Jakością, wg Normy PN-EN ISO 9001:2015; Środowiskowego wg normy PN-EN ISO14001:2015 oraz BHP wg normy PN ISO 45001. Stanowi on narzędzie wsparcia w skutecznym zarządzaniu spółką, a realizowane procesy są tożsame z procesami biznesowymi. Zarząd spółki wyznacza dla komórek i jednostek organizacyjnych cele i zadania jakościowe, a także, w cyklach kilkuletnich cele i zadania środowiskowe oraz BHP. Wszystkie te cele są monitorowane w okresie ich realizacji, a po zakończeniu Zarząd otrzymuje informację zwrotną o wykonaniu tych celów.

System funkcjonuje w oparciu o zbudowaną na wymaganiach ww. norm ISO dokumentacji systemowej, tj. Księdze Zintegrowanego Systemu Zarządzania oraz przynależnych do niej procedur systemowych. W ramach realizowanych konsultacji uzgodniliśmy zapisy Procedur Systemowych, które uzupełnione zostaną o dodatkowe tj. Aspekty środowiskowe oraz Cele i zadania jakościowe, środowiskowe i BHP. Polityka Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością, Środowiskowego i BHP, obowiązująca w spółce pozostała aktualna.

W 2021 r. przeprowadzonych zostało 20 przekrojowych auditów ZSZ obejmujących działalność wytypowanych komórek i jednostek organizacyjnych ze wszystkich pionów spółki. Miał również miejsce audit nadzoru po drugim roku obowiązywania odnowionego certyfikatu ZSZ obejmujący wszystkie obszary działalności spółki. Został przeprowadzony przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji SA i nie wykazał niezgodności w żadnym z obszarów. Ważność obowiązującego certyfikatu została utrzymana do lipca 2022 roku. Audit nadzoru wskazał natomiast na wiele pozytywnych aspektów funkcjonowania spółki w kontekście realizowania wymagań ZSZ.

W ramach adaptacji zawodowej nowo przyjętych pracowników realizujemy, w ciągu pierwszych 3 miesięcy od zatrudnienia, obowiązkowe szkolenia dot. funkcjonowania Zintegrowanego Systemu Zarządzania. W 2021 r. przeszkoliliśmy w ramach adaptacji zawodowej 244 osoby oraz 116 kandydatów na motorniczych (w tym 10 pracowników spółki), łącznie 360 osób.

Niezawodność i wysoka jakość świadczonych usług

Bezpieczeństwo pracy, kultura etyczna i zaangażowanie pracowników

Ochrona środowiska

Partnerstwo społeczno-biznesowe

Pasażerowie, a także interesariusze istotni dla funkcjonowania spółki znaleźli się w centrum realizowanej strategii.  Naszym priorytetem jest zapewnienie takich usług, które będą dostosowane do oczekiwań pasażerów i mieszkańców. Deklarowaną jakość i niezawodność usług ściśle wiążemy z realizowanymi inwestycjami i modernizacjami obecnej infrastruktury.

Planowane zakupy i wymiana taboru, utrzymanie planowanego zatrudnienia we wszystkich grupach zawodowych, w tym motorniczych, inwestycje w infrastrukturę, szczególnie torowo-sieciową, budowa zajezdni Annopol, etapowa realizacja projektu „Tramwaj na Wilanów” oraz zapewnienie płynności finansowej spółki, stanowić będą o jej rozwoju.