W Tramwajach Warszawskich od 2016 roku obowiązuje procedura, która ma przeciwdziałać mobbingowi, dyskryminacji i molestowani seksualnemu. Wprowadziliśmy tym samym możliwość i zasady zgłaszania przypadków, w których ktoś czuje się w pracy mobbingowny, dyskryminowany lub molestowany seksualnie lub wie, że takie zdarzenia mają miejsce. Ustanowiony został także skład i tryb działania Komisji ds. przeciwdziałania mobbingowi, dyskryminacji i molestowaniu seksualnemu. Jej zadaniem jest sprawdzanie, czy zgłoszony przypadek miał miejsce oraz zarekomendowanie dalszych działań. Postępowania oraz decyzje Komisji są poufne, a zgłaszających problem nie spotykają żadne negatywne konsekwencje bez względu na wynik postępowania.
W 2021 roku Komisja zbadała i rozstrzygnęła dwie sprawy zgłoszone przez naszych pracowników. Zainicjowano także serię szkoleń wewnętrznych z zakresu Kodeksu Etyki, których celem było przypomnienie standardów etycznych, określających sposób postępowania i zachowania pracowników.
W spółce funkcjonuje także Rzecznik ds. Etyki, do którego zadań należy przyjmowanie, rozpatrywanie i rozwiązywanie zgłoszeń naruszeń Kodeksu, zapewnienie anonimowości zgłaszającym naruszenie oraz osobom uczestniczącym w procesie wyjaśniania sprawy. W kompetencjach Rzecznika znajduje się również rozpowszechnianie zasad i wartości określonych w Kodeksie Etyki.