Budowa trasy tramwajowej:
Annopol
ul. Wolskiej - Skierniewickiej
– etap III
Annopol
Budowa zajezdni Annopol
11,76 ha
Powierzchnia zajezdni
14 km
Długość torów
150
Serwisowanych wagonów
Cel inwestycji
Zajezdnia na Annopolu zapewni zaplecze obsługi taboru tramwajowego, planowanego do zakupu w związku z rozwojem sieci tramwajowej w Warszawie.
Dzięki realizacji inwestycji poprawią się warunki i płynność ruchu tramwajowego, co przełoży się na ograniczenie ruchu kołowego. Pozwoli to na ograniczenie spalania paliw, emisji gazów cieplarnianych i wpłynie korzystnie na klimat.
Projekt współfinansowany ze środków UE.
Zakres prac wykonanych w 2021 roku
Zawarliśmy umowę z Generalnym Wykonawcą. Zakończyliśmy postępowanie ws. wydania decyzji zezwolenie na realizację inwestycji drogowej z rygorem natychmiastowej wykonalności.
Przeprowadziliśmy również nasadzenia zastępcze drzew i krzewów. Trwa realizacja umowy na System Zarządzania Zajezdnią i Inżyniera Kontraktu.
Dalszy harmonogram prac
- Opracowanie projektów wykonawczych wraz z modelowaniem informacji o budynku.
- Realizacja prac budowlanych zakończona pozwoleniem na użytkowanie.
Budowa trasy szybkiego tramwaju do Wilanowa
926 mln zł
wartość robót budowlanych w ramach podpisanych umów
12 km
nowych torów
25 km/h
średnia prędkość komunikacyjna w okresie szczytu komunikacyjnego
47
nowych peronów
przystankowych
60 min
czas przejazdu pomiędzy Dworcem Zachodnim a Wilanowem
12 km
zielonych
torowisk
Cel inwestycji
Budowa trasy tramwajowej na odcinkach:- Dworzec Warszawa Zachodnia (odcinek A1/B1)
- w ciągu ul. Bitwy Warszawskiej 1920 (Dworzec Warszawa Zachodnia – ul. Grójecka) (odcinek B2)
- w ciągu ul. Rakowieckiej (Metro Pole Mokotowskie – ul. Puławska) (Odcinek D1)
- skrzyżowanie z ul. Puławską, w ciągu ul. Goworka – ul. Spacerowa – ul. Belwederska (Odcinek D2)
- odnoga w ul. Gagarina (odcinek D3)
- w ciągu ul. Sobieskiego – (Odcinek D4)
- w ciągu ul. św. Bonifacego do pętli Stegny (Odcinek D5);
- w ciągu ul. Sobieskiego (od ul. Św. Bonifacego), al. Rzeczypospolitej kraniec w rejonie ul. Branickiego (odcinek E)
Budowa trasy tramwajowej połączy docelowo cztery dzielnice Warszawy: Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Wprowadzone zmiany poprawią jakość oraz bezpieczeństwo ciągów komunikacyjnych ruchu tramwajowego, drogowego, jak i pieszego-rowerowego. Pasażerowie skorzystają także z wygodnego węzła przesiadkowego na stacji Warszawa Zachodnia. Zrealizowanie inwestycji wpłynie na ograniczenie ruchu kołowego, co będzie mieć odzwierciedlenie w zmniejszeniu spalania paliw, emisji gazów cieplarnianych, tym samym korzystne wpłynie na klimat. Projekt współfinansowany ze środków UE.
Zakres prac wykonanych w 2021 roku
Odcinek A1B1 Realizowaliśmy ze współzamawiającym PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. umowę na przebudowę przejścia podziemnego na poziomie -1 stacji Warszawa Zachodnia oraz wykonanie konstrukcji pod przyszłą budowę tunelu tramwajowego. Realizowaliśmy prace w terenie dla zakresu odcinka A1. Złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o pozwolenie na budowę dla odcinka B1. Odcinek B2 Prowadziliśmy prace nad wykonaniem dokumentacji projektowej. Przeprowadziliśmy m.in. uzgodnienia przebiegu tras z jednostkami miasta oraz gestorami sieci. Opracowaliśmy także projekt stałej organizacji ruchu. Odcinki D1, D2, D4, D5, E Wykonaliśmy dokumentację projektową, opracowaliśmy m.in. projekt budowlany i projekt techniczny. Pozyskaliśmy zatwierdzenia pierwszych projektów stałej organizacji ruchu, a także złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji na zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Dla odcinków D2, D4, D5, E ogłosiliśmy postępowania przetargowe na wybór Generalnego Wykonawcy robót budowlanych oraz na Inżyniera Kontraktu. Odcinek D3 Realizowaliśmy umowę na opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych (formuła Projektuj i Buduj) zawartą ze współzamawiającym tj. MPWiK z Generalnym Wykonawcą. Opracowaliśmy m. in. projekt budowlany i projekt techniczny, uzyskaliśmy zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu oraz złożyliśmy wniosek o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę.Dalszy harmonogram prac
- Pozyskanie decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych
- Opracowanie projektów wykonawczych
- Realizacja robót budowlanych zakończona pozwoleniem na użytkowanie.
Budowa trasy tramwajowej od al. Waszyngtona do pętli tramwajowo-autobusowej Gocław
14
nowych przystanków
3,6 km
długość trasy tramwajowej
Cel inwestycji
Połączymy Gocław z centrum miasta, poprawiając bezpieczeństwo, komfort i efektywność podróżowania komunikacją tramwajową. Inwestycja poprawi płynność ruchu tramwajowego, drogowego, jak i pieszego-rowerowego. Jej realizacja wpłynie na ograniczenie ruchu kołowego, co będzie mieć odzwierciedlenie w zmniejszeniu spalania paliw, emisji gazów cieplarnianych, tym samym korzystne wpłynie na klimat.
Zakres prac wykonanych w 2021 roku
Prowadzaliśmy prace projektowe nad wykonaniem dokumentacji projektowej. Uzgodniliśmy m.in. przebieg tras z jednostkami miasta oraz gestorami sieci. Opracowaliśmy także projekt stałej organizacji ruchu.
Dalszy harmonogram prac
- Opracowanie dokumentacji projektowej
- Pozyskanie decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych
- Opracowanie projektów wykonawczych
- Realizacja robót budowlanych zakończona pozwoleniem na użytkowanie.
ul. Wolskiej - Skierniewickiej
Budowa trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka na odcinku od ul. Wolskiej do ul. Skierniewickiej
205 mln zł
wartość robót budowlanych w ramach podpisanej umowy
3,5 km
modernizacji i budowy nowych torów
24 km/h
średnia prędkość komunikacyjna w okresie szczytu komunikacyjnego
6
nowych peronów
przystankowych
4
zmodernizowane perony
10 min
czas przejazdu po nowej trasie
20
miesięcy, szacowany czas robót
Cel inwestycji
Połączymy trasą tramwajową najważniejsze osiedla dzielnicy Wola. Inwestycja umożliwi mieszkańcom korzystanie z przyjaznej środowisku komunikacji tramwajowej i szybki dojazd m.in. do węzła przesiadkowego Rondo Daszyńskiego.
Realizacja inwestycji poprawi płynność ruchu tramwajowego, drogowego jak i pieszego-rowerowego.
Tym samym wpłynie na ograniczenie ruchu kołowego, co będzie mieć odzwierciedlenie w zmniejszeniu spalania paliw, emisji gazów cieplarnianych, tym samym korzystne wpłynie na klimat.
Zakres prac wykonanych w 2021 roku
Zawarliśmy umowę z Generalnym Wykonawcą na realizację robót budowlanych oraz umowę z Inżynierem Kontraktu na pełnienie nadzoru inwestorskiego. Realizowaliśmy prace projektowe oraz pozyskaliśmy decyzję o pozwoleniu na budowę dla ok. 90% zakresu inwestycji.
Dalszy harmonogram prac
- Pozyskanie decyzji administracyjnych umożliwiających rozpoczęcie robót budowlanych dla pozostałych 10% zakresu inwestycji.
- Opracowanie projektów wykonawczych.
- Realizacja robót budowlanych zakończona pozwoleniem na użytkowanie.
– etap III
Budowa trasy tramwajowej na Tarchomin – etap III
1 km
długość trasy tramwajowej
5
nowych przystanków