Bezpieczny przewóz pasażerów realizowany jest przy współpracy motorniczego i pracowników Nadzoru Ruchu, których głównym zadaniem jest sprawne utrzymanie komunikacji tramwajowej oraz minimalizacja utrudnień w ruchu. W przypadku zdarzeń w ruchu tramwajowym takich jak np. awarie sieci i torów, kolizje lub wypadki do działania włączane są załogi instruktorskie, funkcjonujące w ramach całodobowej Centrali Ruchu.
Wypadki z udziałem tramwajów w 2021 roku
89
ogółem
19
wypadki z pieszymi
29
wypadki z pojazdami
2
wypadki wóz w wóz
1
wykolejenia z os. rannymi
38
wypadki z pasażerami (przewrócenia pasażerów)
Kolizje z udziałem tramwajów w 2021 roku
Awarie tramwajów, sieci i torowisk w 2021 roku
2239
ogółem
1661
awarie tramwajów
49
odcinek jednotorowy (tylko przyczyny tech.)
5
pożar (przyczyny tech.)
513
strata czasowa brygady (tylko przyczyny tech.)
6
awarie zwrotnic/sieci
5
szkody w infrastrukturze (tylko przyczyny tech.)
Bezpieczeństwo pasażerów stanowi priorytet. Kontrolowani są wszyscy motorniczowie. Badanie odbywa się w obecności pracownika Nadzoru Ruchu przy wyjeździe z zajezdni. Motorniczy rozpoczynający pracę na mieście kontrolowani są przez ekspedytorów na pętlach ekspediowanych oraz przez instruktorów nadzoru ruchu na pętlach nieekspediowanych. Kontroli trzeźwości podlegają także kierowcy innych pojazdów w spółce.
244 720
przeprowadzonych kontroli trzeźwości
Ukarani za nietrzeźwość
Każdego roku podejmujemy działania zmierzające do podnoszenia świadomości pasażerów nt. bezpieczeństwa. W ramach współpracy z Zarządem Dróg Miejskich zrealizowaliśmy koleiną odsłonę kampanii społecznej dedykowanej wtargnięciom pod tramwaj. Oznakowaliśmy chodniki przy newralgicznych przejściach dla pieszych komunikatem „Tramwaj ma pierwszeństwo”. W kanałach social media zamieściliśmy także filmy z kabin motorniczych rejestrujące niebezpieczne zdarzenia z udziałem m.in. pieszych.